marți, 29 aprilie 2014

Alege sa fii Om cu tine insuti intai ...

Incep prin a spune ca de curand am trecut printr-o experienta mai mult decat neplacuta, care a lasat semne atat fizice cat si psihice ... dar ... cu ajutorul cuiva care mi-a devenit apropiat si drag, am invatat cateva lucruri care le voi descrie un pic si apoi, in alte articole voi incerca sa le extind.


Atentie, totul este din punctul meu de vedere, din ceea ce am citit si inteles eu, din ceea ce mi s-a explicat si am inteles eu, nu le luati ca atare, ganditi din punctul vostru de vedere dar in primul rand - NU va amagiti si mintiti pe voi insiva - asta e prima idee, si cred ca cea mai importanta. Sa incepem, nu ?!

1. Respectativa pe voi intai
Ca sa dezvolt pe scurt, mi s-a pus intrebarea - " Daca tu nu te respecti pe tine insuti, cum vrei sa te respecte ceilalti ? ". Raspunsul meu a fost ca pe mine m-am ignorat, si traiam prin fericirea celorlalti. Cea mai mare greseala, pentru mine. Mi-am dat seama ca in primul rand, m-am mintit, pacalit pe mine. De aici teama de a fi singur, teama de a pierde pe cei din jurul meu, nu ca ar fi fost atunci multi. Vrei sa faci bine, fa-ti intai tie, fii sincer cu tine si apoi vei intelege cine in jurul tau te vrea pentru ceea ce esti si nu pentru interese.

2. Nu amana discutia clarificatoare
Daca simti ca ceva nu e in regula, daca simti ca discutia necesara pentru a clarifica o situatie intre tine si persoana de langa tine, poate alunga acea persoana, NU o amana. Cu cat mai devreme clarifici ceva, cu atat mai bine, chiar daca vei avea de suferit, chiar daca vei pierde pe cel de langa tine, nu amana asfel de discutii. Nu vei face decat sa amani inevitabilul si plus, acumularea nelinistii, nesigurantei si a temerilor sigur nu duc undeva bine la sfarsit, cand se sparge buba.

3. Nu te schimba pentru nimeni
In momentul in care iti dai seama, ca cel de langa tine te vrea altfel, trebuie sa-ti ridici semnele de intrebare de rigoare. Am invatat, mi-am dat seama ca daca le ignori, sau daca incerci sa devii ce se doreste, la sfarsit tot pleaca de langa tine. Nu zic sa ramai 100% acelasi, dar trebuie sa iti recunosti limita, sa stii ca o schimbare dupa acea linie inseamna, defapt, ca ceva nu este in regula si ca nu esti persoana dorita cu adevarat. Toti avem o personalitate unica in felul nostru, suntem unici prin ceea ce facem, gandim si simtim. Daca schimbam asta ... ne pierdem pe noi.

4. Lasa trecutul in trecut
Atata timp cat fiecare nou lucru, fiecare noua actiune, fiecare nou gest il faci raportat la ce a fost nu vei avea de castigat nimic, ba din contra, vei pierde mai mult decat vei sti vreodata. Sa traiesti in trecut este una din cele mai mari greseli. Sa compari un gest, cu gestul care il faceai de obicei, sa compari un gand cu ceea ce gandeai de obicei, sau si mai rau ... sa compari pe cel de langa tine cu cel care a fost inseamna ca te complaci in suferinta, si ca atare, nu meriti un viitor mai bun. Trecutul e trecut, prezentul e prezent iar viitorul va fi totdeauna asa cum ti-l croiesti. Vorba aceea " Cum iti asterni, asa vei dormi ! "

5.Gandeste pozitiv
Aici nu sunt multe de spus, decat simple citate ... " Esti ceea ce gandesti ! " si " Ceea ce semeni vei culege ! "

6. Accepta doar oameni pozitivi langa tine
Invata sa filtrezi oamenii de langa tine, invata sa respingi ideile negative, oamenii care te trag in jos. Oamenii care vor sa fie alaturi de tine, se vor ridica alaturi de tine, cu tine si vor invata sa fie corecti, sinceri, pozitivi. Isi vor da seama ca nu li se cuvine totul, ci trebuie si ei sa dea la fel cum au primit, neconditionat, vor invata sa fie deschisi si sa accepte criticile constructive, pozitive. Si la randul tau, trebuie sa inveti sa deosebesti criticile pozitive fata de cele negative, si sa le alegi pe cele care iti fac bine si te ajuta. Sa oferi fara sa ceri nimic la schimb, sa ajuti fara sa ti se ceara in mod special.


Acestea sunt doar cateva idei, pot fi mult mai multe ... momentan am sa incep sa le dezvolt pe acestea, si am sa va tin la curent cu experientele traite, deciziile luate, succesul dar si insuccesul obtinut.
Ce pot sa va promit este ca va fi bine, cel putin gandind in modul asta, in primul rand cautand si obtinand raspunsuri, eu sunt cu mult mai bine decat pana acum ceva saptamani ... mai scap eu cate una, dar nimeni nu este perfect ...
...